Přesné znění žádosti (dotazu)
Dotaz 1:
V zadávací dokumentaci jsme nenalezli bližší označení současného systému IDM. S ohledem na adekvátní zohlednění souvisejících prací spojených např. s migrací dat a parametrizací nového řešení IDM s minimalizací negativních dopadů na stávající provoz systémů MZE prosíme o jeho upřesnění - tj. uvedení výrobce / dodavatele a označení produktu, verze, a poskytnutí alespoň základního technického popisu pro účely řádného vypracovaní nabídky uchazeče.
Dotaz 2:
Zadavatel určil v příloze č. 4 smlouvy harmonogram, který na analýzu a návrh řešení počítá se 2. týdny a na implementaci s 5. týdny. Dle našich zkušeností s implementacemi IDM jde o velmi ambiciózní až nereálný harmonogram s ohledem na nutnost vzájemné kooperace zhotovitele a objednatele a poskytování součinnosti při realizaci projektu. Z tohoto důvodu se více realisticky jeví prodloužení odpovídajících lhůt na dvojnásobek. Dále harmonogram a technická specifikace nepočítá s migrací dat, která je pro zadavatele i uchazeče časově náročná, neboť přebíraná data typicky mají desítky problémů, na jejichž řešení je potřeba se vzájemně shodnout. Na migraci doporučujeme vyhradit další 3 týdny v harmonogramu projektu.
Je pro zadavatele možné upravit harmonogram ve výše uvedeném smyslu? Může zadavatel blíže specifikovat své požadavky týkající se rozsahu migrace z existujícího systému?
Pro upřesnění dále prosíme o uvedení, proč proč má náhrada komplexního systému IDM probíhat v krizovém režimu, jak vyplývá z názvu zakázky? Jaké jsou konkrétní související hrozby a rizika vnímaná s provozem stávajícího řešení ze strany zadavatele, které by měl uchazeč při plánování a realizaci zakázky zohlednit při tvorbě nabídky?
Dotaz 3:
Zadavatel v části 5.6 technické specifikace jmenuje preferované systémy, kde mezi databázemi je uveden Oracle a MS SQL. Je možné využít i další databázový systém, je-li tento standardní součástí OS Redhat Linux, který je zadavatelem taktéž podporován?
Odpověď
Ad) Dotaz č.1
V rámci dodávky není migrace dat ze stávajícího IDM systému požadována, předpokládáme vystavení nového IDM systému dle požadavků v zadávací dokumentaci bez vazby na stávající IDM systém. Stávající IDM systém je Oracle Identity Manager 9.1.0. Technický popis požadovaného řešení je součástí zadávací dokumentace, jelikož není požadována migrace dat, informace o technickém popisu stávajícího řešení je pro vypracování nabídky uchazečů nadbytečná.
Ad)Dotaz č. 2
Migrace dat není v rámci dodávky požadována.
Harmonogram uvedený v příloze č. 4 Smlouvy je platný.
Název zakázky „Zajištění krizového řešení náhrady současného IDM“ reflektuje potřebu náhrady současného IDM řešení. Jak je v kapitole 4 Technické specifikace (příloha 3) uvedeno, současný IDM systém již není výrobcem podporován a jeho údržba je pracná a nákladná, navíc trpí velkou chybovostí, která znamená nutnost často manuálně zasahovat do jinak automatických procesů, proto je cílem současný IDM systém co v nejkratší době nahradit novým spolehlivým celistvým IDM systémem, a tím předejití případným organizačních problémům souvisejícím se selháním tohoto systému.
Ad)Dotaz č. 3
Jak je uvedeno v Technické specifikace (příloha 3) , v případě, že zadávací podmínky této Veřejné zakázky obsahují požadavky nebo odkazy na obchodní firmy, názvy nebo jména a příjmení, specifická označení zboží a služeb, které platí pro určitou osobu, popřípadě její organizační složku za příznačné, nebo patenty, ochranné známky nebo označení původu, umožňuje Zadavatel výslovně pro plnění Veřejné zakázky použití i jiných, kvalitativně a technicky obdobných řešení, která naplní Zadavatelem požadovanou funkcionalitu (byť jiným způsobem).